logo
جمعه 30 شهريور 1397 - 
 جديدترين اخبار:      ۱۴ راهکار عملی برای حل مشکل اقتصاد      حواشی بازار خودرو، خودرو سازان را به کمیسیون اصل 90 کشاند   توسعه همکاری های ایران و افغانستان در زمینه های اقتصادی   آینده نگاری بخش کشاورزی   رویکردهای تدوین سیاست صنعتی در حمایت از تولید   عملکرد رشد اقتصادی سال 1396 و پیش بینی سال 1397      سه مغایرت با قانون اساسی در مصوبه کمیسیون اقتصادی درباره لایحه مناطق آزاد   تنگناهای دولتی تولید ملی            

 کد خبر: 14537   زمان ارسال : 1397-04-28 10:32:11    تعداد بازدید: 125    نویسنده:  
مبانی و اصول مدیریت آموزشی

کتاب "مبانی و اصول مدیریت آموزشی" توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.این کتاب توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منتشر شده است.

این کتاب که توسط دکتر غلامرضا شمس، معاون دبیرخانه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، به رشته تحریر درآمده در قالب 458 صفحه، 3 بخش و 13 فصل ابعاد مختلف این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در بخش اول و ذیل عنوان "مفاهیم و نظریه‌ها" فصل‌هایی مانند: ماهیت مدیریت آموزشی، ویژگی‌ها و مبانی مدیریت آموزشی، نظریه‌ها و مکاتب در حوزه مدیریت آموزشی، سیر پیدایش و تکمل مدیریت آموزشی، سازماندهی و ساختار سازمانی و جو و فرهنگ سازمانی به چشم می‌خورد.

همچنین در بخش دوم این کتاب و ذیل عنوان "فرایندهای مدیریتی" عناوینی مانند: انگیزش، رهبری، ارتباط، تصمیم گیری و حل مساله، مدیریت تغییر نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بخش سوم کتاب "مبانی و اصول مدیریت آموزشی" و ذیل عنوان "مدیریت آموزشی، فرآیند اجتماعی و پویایی‌های گروهی" نیز عناوینی مانند: مدیریت آموزشی؛ یک فرایند اجتماعی و مدیریت تحولی و پویایی‌های گروهی به چشم می‌خورد.

 

 مدیریت آموزشی، دانش و رشته‌ای کاربردی است و اهمیت آن را باید در توانایی آن جهت شکل‌دهی به خط‌مشی‌های آموزشی و نیز راهبری فعالیت‌های عملی در سازمان‌های آموزشی دانست. مدیریت آموزشی بر اصول، مفروضه‌ها و مقولاتی بنا شده است که باید برای هرگونه اقدامی در یک نظام آموزشی شناخته شوند. کتاب حاضر درصدد تعیین، توصیف و تبیین مبانی و اصول مدیریت آموزشی است و به سه پرسش کلی پاسخ می‌دهد: چرا باید مدیریت آموزشی را مطالعه کرد و چه نیازی به این مطالعه وجود دارد؟ چگونه باید آن را مطالعه کرد؟ ماهیت و محتوای مدیریت آموزشی چیست؟ این کتاب، در پی واکاوی این سه موضوع و پاسخ به این سه پرسش هستی شناختی، معرفت شناختی و روش شناختی است و در قالب سه بخش مفاهیم و نظریه‌ها، فرایندهای مدیریتی، و مدیریت آموزشی، فرایند اجتماعی و پویایی‌های گروهی، و سیزده فصل، مبانی و اصول مدیریت آموزشی را مورد بحث قرار می‌دهد.



فهرست مطالب
مقدمه
بخش اول: مفاهیم و نظریه‌ها
فصل اول: ماهیت مدیریت آموزشی
فصل دوم: ویژگی‌ها و مبانی مدیریت آموزشی
فصل سوم: نظریه‌ها و مکاتب در حوزۀ مدیریت آموزشی
فصل چهارم: سیر پیدایش و تکامل مدیریت آموزشی
فصل پنجم: سازماندهی و ساختار سازمانی
فصل ششم: جو و فرهنگ سازمانی
بخش دوم: فرایندهای مدیریتی
فصل هفتم: انگیزش
فصل هشتم: رهبری
فصل نهم: ارتباط
فصل دهم: تصمیم‌گیری و حل مسئله
فصل یازدهم: مدیریت تغییر
بخش سوم: مدیریت آموزشی، فرایند اجتماعی و پویایی‌های گروهی
فصل دوازدهم: مدیریت آموزشی: یک فرایند اجتماعی
فصل سیزدهم: مدیریت تحولی و پویایی‌های گروهی
منابع
*****
نام و نام خانوادگی ایمیل
پیغام
کد امنیتی مقابل را وارد کنید کد امنیتی

printer