logo
چهارشنبه 04 ارديبهشت 1398 - 
 جديدترين اخبار:      الزامات برداشت از صندوق توسعه ملی   چند و چون بازار متشکل ارزی   درخشش نتایج مطالعه بی سابقه محققان ایران در اخبار علمی جهان   دو فیزیکدان ایرانی در جمع داوران برجسته ۲۰۱۹ انجمن فیزیک آمریکا   علم ایران، آن سوی حباب سازی ها   نشست رونمایی از دو کتاب «روش نظریه‌پردازی اسلامی در علوم انسانی» و «بنیان‌های فکری جامعه‌شناسان غرب و متفکران اجتماعی اسلامی» برگزار می‌شود   دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی با رهبر انقلاب   جزئیات پیشنهاد بانک مرکزی برای حذف چهار صفر از پول ملی   زیر و بم عملکرد دولت در بهبود رتبه ایران در گزارش سال 2018 رقابت پذیری جهانی   وضعیت اجرای پروژه کریدور جنوبی گاز اروپا و اهمیت آن در بازار انرژی منطقه   وضعیت هوش مصنوعی در جمهوری خلق چین چگونه است؟      درباره عربستان و فتنه انگیزی‌هایش در منطقه   

 کد خبر: 14537   زمان ارسال : 1397-04-28 10:32:11    تعداد بازدید: 407    نویسنده:  
مبانی و اصول مدیریت آموزشی

کتاب "مبانی و اصول مدیریت آموزشی" توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.این کتاب توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منتشر شده است.

این کتاب که توسط دکتر غلامرضا شمس، معاون دبیرخانه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، به رشته تحریر درآمده در قالب 458 صفحه، 3 بخش و 13 فصل ابعاد مختلف این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در بخش اول و ذیل عنوان "مفاهیم و نظریه‌ها" فصل‌هایی مانند: ماهیت مدیریت آموزشی، ویژگی‌ها و مبانی مدیریت آموزشی، نظریه‌ها و مکاتب در حوزه مدیریت آموزشی، سیر پیدایش و تکمل مدیریت آموزشی، سازماندهی و ساختار سازمانی و جو و فرهنگ سازمانی به چشم می‌خورد.

همچنین در بخش دوم این کتاب و ذیل عنوان "فرایندهای مدیریتی" عناوینی مانند: انگیزش، رهبری، ارتباط، تصمیم گیری و حل مساله، مدیریت تغییر نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بخش سوم کتاب "مبانی و اصول مدیریت آموزشی" و ذیل عنوان "مدیریت آموزشی، فرآیند اجتماعی و پویایی‌های گروهی" نیز عناوینی مانند: مدیریت آموزشی؛ یک فرایند اجتماعی و مدیریت تحولی و پویایی‌های گروهی به چشم می‌خورد.

 

 مدیریت آموزشی، دانش و رشته‌ای کاربردی است و اهمیت آن را باید در توانایی آن جهت شکل‌دهی به خط‌مشی‌های آموزشی و نیز راهبری فعالیت‌های عملی در سازمان‌های آموزشی دانست. مدیریت آموزشی بر اصول، مفروضه‌ها و مقولاتی بنا شده است که باید برای هرگونه اقدامی در یک نظام آموزشی شناخته شوند. کتاب حاضر درصدد تعیین، توصیف و تبیین مبانی و اصول مدیریت آموزشی است و به سه پرسش کلی پاسخ می‌دهد: چرا باید مدیریت آموزشی را مطالعه کرد و چه نیازی به این مطالعه وجود دارد؟ چگونه باید آن را مطالعه کرد؟ ماهیت و محتوای مدیریت آموزشی چیست؟ این کتاب، در پی واکاوی این سه موضوع و پاسخ به این سه پرسش هستی شناختی، معرفت شناختی و روش شناختی است و در قالب سه بخش مفاهیم و نظریه‌ها، فرایندهای مدیریتی، و مدیریت آموزشی، فرایند اجتماعی و پویایی‌های گروهی، و سیزده فصل، مبانی و اصول مدیریت آموزشی را مورد بحث قرار می‌دهد.



فهرست مطالب
مقدمه
بخش اول: مفاهیم و نظریه‌ها
فصل اول: ماهیت مدیریت آموزشی
فصل دوم: ویژگی‌ها و مبانی مدیریت آموزشی
فصل سوم: نظریه‌ها و مکاتب در حوزۀ مدیریت آموزشی
فصل چهارم: سیر پیدایش و تکامل مدیریت آموزشی
فصل پنجم: سازماندهی و ساختار سازمانی
فصل ششم: جو و فرهنگ سازمانی
بخش دوم: فرایندهای مدیریتی
فصل هفتم: انگیزش
فصل هشتم: رهبری
فصل نهم: ارتباط
فصل دهم: تصمیم‌گیری و حل مسئله
فصل یازدهم: مدیریت تغییر
بخش سوم: مدیریت آموزشی، فرایند اجتماعی و پویایی‌های گروهی
فصل دوازدهم: مدیریت آموزشی: یک فرایند اجتماعی
فصل سیزدهم: مدیریت تحولی و پویایی‌های گروهی
منابع
*****
نام و نام خانوادگی ایمیل
پیغام
کد امنیتی مقابل را وارد کنید کد امنیتی

printer